Boganmeldelse: Smuk Lego - 💡 Fix My Ideas

Boganmeldelse: Smuk Lego

Boganmeldelse: Smuk Lego

Talented New Jersey-baserede lego-kunstner Mike Doyle første gang optrådte på vores radar i 2011 med sin fænomenale skulptur med titlen Victorian på Mud Heap (billedet nedenfor). Derefter oppe han tidligere i år sin egen ante og forbavset os med hans 200.000-delte sci-fi-kæbe-dråber med titlen Kontakt 1, som fremgår af omslaget en bog, har han lige udgivet titlen ganske enkelt Smukke Lego (No Starch Press). Bogen har en solid line up af Lego-kunstnere og viser deres unikke stilarter.

Doyle begynder bogen ved at sige: "Denne bog er kun mulig gennem det fantastiske arbejde, der er skabt af Lego-bygningen. Deres arbejde - delt online og ved arrangementer - bringer uendelig inspiration. "Han følger med sit forord og forklarer kort hvorfor han var inspireret til at lave bogen:

Da jeg først opdagede de slags Lego-kunstværker, som folk skabte, var jeg forbavset. Jeg anede ikke, at et lille legetøj kunne gå så langt. Det var bare tre år siden. Siden da er niveauet af håndværk i Lego-bygningsgruppen kun steget. Builders deler deres kreationer og teknikker online, hvilket inspirerer andre og skubber dem til at gøre endnu mere utrolige ting med Lego. Denne bog er en lille samling af nogle af de imponerende modeller, jeg har stødt på i min tid.

Af praktiske grunde var jeg ikke i stand til at inkludere enhver fantastisk bygning eller kunstner, hvis arbejde fortjener at blive fremvist, men det er mit oprigtige håb, at denne bog giver nykommere en repræsentativ prøve af arbejdet. For dem i hobbyen håber jeg at tilbyde et nyt perspektiv på velkendte bygninger. Uanset om du ser disse modeller for første gang eller hundrede, håber jeg, at denne bog inspirerer dig til ny kreativitet.

Doyle gør et godt stykke arbejde med at give et panoramavindue til værkerne i dette samfund, med flotte fuldfarvede, fuldsidede billeder gennemtalt med Q & A med en håndfuld af kunstnerne. Det bedste er, at bogen er kompileret indefra - Doyle er et aktivt medlem af samfundet, og dette kommer igennem i alt, fra den måde, bogen er lagt ud på kaliber af spørgsmål, der stilles i interviews.

Selvom der ikke er masser af tekst (jeg sætter pris på, hvordan Doyle lader stykkerne tale for sig selv), er teksten, som er inkluderet, meget interessant. For eksempel i kunstnerprofilerne er det første spørgsmål altid spurgt, "Hvorfor Lego?" Brødrene Ramon og Amador Alfaro Marcilla svarer, "Lego er det eneste medium vi ved, der kan genbruges uden tab i funktion. Dette er en stor fordel for os og er af største vigtighed. "I mellemtiden svarer Jordan Schwartz:" I alle mine år med bygning, herunder min barndoms dårlige år og uhyggelige år med ung voksenalder, er jeg ikke sikker på, at jeg nogensinde har stillet dette spørgsmål. Lego har altid været i mit liv. Det er noget af en given ... "Doyle, i sin egen kunstnerprofil, reagerer," Lego er en engangs proces; Der er ingen kløende rod, slibning, maleri at bekymre sig om. Jeg bygger bare. "

Sortimentet af kunstnere repræsenteret i dette sofabord tome er imponerende: lige fra dem, der har perfektioneret Lego-replikation af husstanden dagligdags til dem, der skaber fuldmægtige mytiske landskaber som Doyle selv. Den eneste ting, som alle disse kunstnere har til fælles, er den ivrige evne til at tænke uden for mursten. Hvis du har lyst til, at du har brug for lidt Lego inspiration til at udvide dine horisonter, er dette helt sikkert bogen for dig. Nedenfor er et lille udsnit af kunstnerne og arbejder Doyle showcases.

Doc Edgerton (2010) af Tom Simon:

Rotary Phone (2012) af Chris McVeigh:

Rearing Hingst (2011) af Tim Goddard: