Boganmeldelse + Giveaway: Strikning Mochimochi - 💡 Fix My Ideas

Boganmeldelse + Giveaway: Strikning Mochimochi

Fra egern på hjul til grise med parykker kommer den lunefuldt strikkede legetøjs verden af ​​crafter Anna Hrachovec fra Mochimochi Land sammen i sin nye bog, Strikning Mochimochi. Som en hyppig bidragyder til CRAFT har jeg altid nydt de søde strikke legetøj, Anna skaber. Hun blæser mit øje endnu mere med denne bog, hvor der er 20 nye mønstre, der er "super sødt mærkelige design". Hvor ellers i en bog vil du finde "søde forurenere" spørger jeg dig? Denne bog er en perfekt følgesvend til sommeren strikker, da du kunne afslutte et sødt projekt på ingen tid (strandstrikning!) Og aflever det med det samme for et barn eller barn-at-heart at nyde. Jeg kan især lide sektionen mod slutningen af ​​bogen, hvor Anna går gennem de grundlæggende trin om, hvordan man designer dit eget strikkede legetøj. En stor bog til alle, der ønsker at strikke de sødeste små legetøj!

Nerd alarm! Strik op denne lommebeskytter puslespil for at holde din labcoat penneselskab. Flere billeder af nogle af mine yndlingsprojekter, et interview med Anna Hrachovec, og info om hvordan man kan vinde en gratis kopi af Knitting Mochimochi i vores giveaway efter springet!

Book Giveaway Time! To heldige CRAFT-læsere vil vinde en kopi af Strikning Mochimochi. Bare fortæl os hvorfor du vil kunne lide denne bog i kommentarerne. Alle kommentarer lukkes af Noon PST onsdag den 14. juli 2010. De heldige vindere vælges tilfældigt og annonceres senere på hjemmesiden. Held og lykke! Denne giveaway er nu lukket! Tillykke med Jess fra Ramona, CA og Eileen of Portland, OR for at vinde! Tak til alle, der kom ind.

Til børnene: Neck Nuzzler og Feet Eaters

Interview med Anna Hrachovec

Natalie: Hvad inspirerede dig til at skrive din nye bog, Knitting Mochimochi? Anna: Jeg var heldig nok til at blive kontaktet af udgiveren, Watson-Guptill, og jeg kunne bare ikke sige nej til at skrive en bog med mønstre! At skrive en bog havde i lang tid været bagud som et langsigtet mål, og det var så spændende (og lidt skræmmende) for at få det til at ske, før jeg havde forventet det. Natalie: Du har allerede fantastiske mønstre på dit websted. Hvad var din proces for at udvikle de nye mønstre til denne bog? Anna: Jeg har haft udfordringen med at arbejde på en gruppe mønstre samlet, hvilket jeg aldrig havde gjort før. Jeg ville indarbejde den stil, jeg har udviklet i løbet af de sidste par år, men også gøre det til en sammenhængende samling, der fungerede godt sammen som en bog, så jeg koncentrerede mig om nogle enkle kategorier og forsøgte at bruge farver ordninger, der supplerer hinanden . Den største afgang fra de mønstre, jeg har på min hjemmeside, er afsnittet "Impractical Wearables", dumme legetøj, der kan bæres på forskellige måder. Jeg havde meget sjov at komme op med dem, og jeg kan ikke vente med at se, om nogle mennesker rent faktisk vil bære nogle af dem - som Naughty og Nicey, engelen og djævelen, som du kan binde til dine skuldre. Natalie: Hvor finder du din strikning inspiration? Anna: Jeg finder inspiration i alt! Jeg indså det ikke i første omgang, men det viser sig, at mange af mine ideer kommer fra ordspil, som rim og alliteration. Derfor er grisene med parykker, grouchy sofa osv. Det er nok indlysende, at der var mange Dr Seuss bøger i huset, da jeg voksede op. Natalie: Hvad er et tip, du kan dele for strikkere, der lige er begyndt at strikke legetøj? Anna: Det vigtigste er at have det sjovt med det og bekymre dig ikke om at gøre det "perfekt". Strikkede legetøj behøver ikke at være dimensioneret og formet lige til at passe nogen som en sweater, hvilket er en stor bonus i min bog. Og hvis dit legetøj er lidt skævt, bliver det bare mere sødt. Natalie: Kan du fortælle os, hvad du arbejder i sommer? Anna: Jeg har fået nogle projekter på én gang, men den største er lige nu et solo show, som jeg har på galleriet hanahou i NYC i oktober. Min plan er at lave en slags strikket verdensinstallation, så det er et stort projekt, der skal tage mere og mere tid på mig. Ligesom denne bog er jeg meget begejstret for det, men også nervøs for, om jeg virkelig kan trække den af! Jeg vil begynde at sende opdateringer om mine fremskridt på min blog meget snart.

Grise med parykker og Plukke Svampe (lille strik)

Pick up det frie mønster fra bogen for at strikke disse baby gators! Hvis du er i NY-området, skal du gå til Brooklyn General for Knitting Mochimochi Release Party den 11. juli! Relaterede:

• Håndværk Space: Anna Hrachovec