Boganmeldelse: Garn Bombing - 💡 Fix My Ideas

Boganmeldelse: Garn Bombing

Boganmeldelse: Garn Bombing

Da jeg først hentede en kopi af Garn Bombing: The Art of Crochet og Strik Graffiti (Arsenal Pulp Press) troede jeg, at det var en smuk sofabordbog fyldt med farverige billeder af kloge gadekunstnere af garn overtalelsen. At være fan af den subtile men beregnede subversivitet af garn bombning, ville jeg have været tilfreds med. Den hyggelige overraskelse er, at denne nye bog af Mandy Moore og Leanne Prain tilbyder meget mere. Når jeg henter en ny bog, kan jeg altid åbne den på en tilfældig side, bare for at få det uforudsete glimt til startere. Jeg blev mødt af et afsnit med titlen "Hvad hvis du bliver fanget?" Jeg er ikke sikker på, hvor godt "Forklar officeren, at du er en kunstner, og at du skaber offentligt arbejde" ville tjene dig, men "militærets taktik snipers "sidebar på næste side giver nogle gode tips om at forblive usynlige. Pointen er det Garn Bombing virkelig stræber efter at give et fuldt vindue ind i denne voksende bevægelse. Ikke alene introducerer forfatterne dig til forskellige globale garnbombende besætninger med interviews og billeder, men du får det svært at komme i gang med at gøre det selv. Udstyr, planlægning, måling af ting, du vil bombe, og forbliver lejr er alle dækket. Når du har fået det hele ned, Garn Bombing lærer dig basale mærker og mønstre, hjælper dig med at overveje størrelsen på dit besætning og får dig til at skrive dit garnbombende manifest. Der er også et helt kapitel afsat til strikke og hækle mønstre som Treesweater, Hanging Shoes, og Strikkede Poster Frame, for blot at nævne nogle få. Der er endda en række mønstre til at lave dig selv mærkning essenser som Nninja Threads at holde dig selv inkognito og Tagging Toolkit Manchet at holde alt dit gear og være klar på flugt. Der er ingen sten tilbage (eller uden en hyggelig) i denne omfattende bog, herunder den uundgåelige "Men er det kunst" diskussion. Set nedenfor er eksempler på garn bombning fra bogen: den strikkede Pink M.24 Chaffee af Marianne Jørgensen og et stykke af Stickkontakt besætningen fra Sverige. Saml op Garn Bombing til mere strikke og hækle graffiti juiciness og tjek deres blog og Flickr sæt til inspirerende øjen candy (en Flickr billedsøgning afslører tons flere af hans bevægelse). Verdensgarn dominans, yo!

Maker Spotlight: Kelly McVicker

Maker Spotlight: Kelly McVicker

$ 5 Omega2 Board Surges Past Stretch Goal, Packs Punch til IoT Dev